2 mars 2009

Ishockeyn fortsätter att utmärka sig

– Vi vet att han har en personlighet som passar oss bra. Dessutom kan han få fram det bästa hos individen och samtidigt skapa ett starkt kollektiv. Gunnar kan se till att vår starka anfallshockey även får ett stabilt försvarsspel, vilket han visade under sin förra sejour hos oss, säger Rögles klubbdirektör Peter Hedlund i ett pressmeddelande.

Jag var tveksam till om jag skulle kommentera Rögle BK:s val att sparka Peter Johansson, tränaren som tränat laget under hela elitserien. Men med tanke på ishockeyklubbaras konstiga beteende kan jag inte låta bli.

Information som jag fått har inte pekat på att Johansson skulle vara en belastning för klubben. I artikeln säger Rögle att nu får den nye tränaren ända till den 13 mars (när kvalserien startar) på sig att sätta sin prägel på laget! Jag hoppas för Rögles skull att denna hockeyklubb skiljer sig från de flesta av sina kollegor och tagit ett klokt beslut så man klarar sig kvar. Skåne behöver sitt elitlag.

Men är ishockey så simpelt (jag har skrivit det tidigare) att man kan förändra sitt spel och sin inställning på så kort tid genom att byta tränare?

Ja men Malmö Redhawks då, de lyckades säger någon. Ja, men de slängde ut 8 övervärderade spelare samtidigt! Det sker, och behövs, inte i Rögle.

Inga kommentarer:

Bookmark and Share