15 februari 2011

Ännu en

Så har Peter Forsberg sällat sig till dom som inte hade vett att lägga av i tid.

Ett hattande utan dess like har äntligen fått sitt slut. Jag gillar personen Peter Forsberg men jag tycker inte att finns något försvar för det han hållit på med. Är det så att han är så sugen på att finnas i mediernas brus eller gillar han bara ishockey så mycket? Dåliga rådgivare har han i alla fall haft.

Nu väntar jag bara på att Anja Persson också ska inse att henne karriär som världsåkare tog slut för ett bra tag sedan!

3 kommentarer:

Ola sa...

Foppa borde lagt av för 5 år sen.

Patrik K sa...

Jag må vara ett förblindat Foppa-fan med skygglappar för omvärlden.

Jag kan inte förstå varför man kritiserar Foppa för att lagt av för sent. Det är väl bara han själv som kunnat avgöra om han kunnat vara med och lirat en längre tid. Jag vill ändå tro att han velat avgöra det själv och inte att alla andra skall avgöra när han ska lägga av. Jag tror också att har haft den instikten och vetskapen om vad som krävs för att nå toppen igen. Det finns nog ingen annan som har större kvar på sig själv än han själv.

Den som inte provar kommer heller inte veta om det funkar eller inte.

Att han fortsatt göra försök till en comeback har nog inte berott på att han vill vara i mediernas brus. Det är nog snarare det som stört honom mest i sina försök till att nå toppen igen.

Unknown sa...

Hej Ola - Patrik.
tack för era kommentarer.

Patrik: Jag förstår Peters vilja/önskan/dröm att vara med igen och avsluta en karriär på ett positivt sätt.
Det är naturligtvis lätt med facit i hand att ha synpunkter men det är väldigt ofta man lägger av "för sent". Jag tycker inte man ska hånas/häcklas i media när man meddelar att man slutar. Jag tycker inte (stora) idrottsmän ska behöva utsättas för det. Nu lever vi i ett mediaklimat som gottar sig i andras olyckor.

Bookmark and Share