5 juli 2011

Var nu vakna MFF

Att det inte fungerat spelmässigt för Malmö FF detta året är ju ingen hemlighet. Detta trots att man fick behålla fjorårets trupp i stort sett intakt. Den enda förlusten var andretränaren Josep Clotet Ruiz.

Peps betydelse för SM-guldet 2010 kan inte överskattas. Under Roland Nilsson ledning spelade MFF inte bättre än vad man gjort i år. Fjorårets uppryckning och utveckling tycker jag kan tillskrivas Pep.

När nu Halmstads BK sparkar Pep tycker jag att MFF ska vara vakna och ta tillbaka honom. Även om Rickard Norling inte ska belastas med hur det sett ut under året så tillför Pep en dimension som inte Norling besitter.


Edit: Upptäckte efter Anders kommentar att jag inte skrivit ut hela min tankekedja! Min tanke är inte att Pep ska ersätta Norling utan var den andretränare jag tror att han är bäst som. Jag har fullt förtroende för Norlings sätt att leda laget. Men precis som Roland saknar han den delen som Pep representerar och som gjorde MFF så framgångsrika 2010. (Tack för kommentaren Anders!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ju kunnig

Anders sa...

Med all respekt... är du allvarlig? Norling har precis kommit till MFF...

Unknown sa...

Hej Anders. Se mitt tillägg i inlägget ovan.

Anders sa...

Okey - DÅ förstår jag hur du tänker. :)

Bookmark and Share