6 april 2010

Back to the Woods

"Gjorde ont att missa min sons ettårsdag"

Så säger Tiger Woods på presskonferensen med tårfyllda ögon och hoppas att reklammiljonerna ska börja rulla in igen. Det är väl klart att det gör ont men det skulle han naturligtvis tänkt på innan orsaken till det onda uppstod. Om man nu bär sig åt som Woods gjorde (och han är naturligtvis inte den ende som varit otrogen) så måste man också vara beredd att ta konsekvenserna för sina handlingar. Det Tiger gör att egentligen att be om ursäkt för att han blev upptäckt. Är det någon som tror att han tänkte på fru och barn med sina älskarinnor?

Att be om ursäkt för sina handlingar som han nu gör är bara för att blidka den publik som gillar hans golf och som betalar hans lön. Hans fru kommer inte till tävlingen, säger han med tårar i ögonen. Hon har förmodligen inte förlåtit honom. Varför ska vi?

2 kommentarer:

Jonas sa...

Förlåta? Jag ser en stor skilland på min realtion till Tiger och Elins... För mig uppstår alltid dessa problem när man ikoniserar personer som tar på sig samhällets förmodade ideal. Givetvis har han surfat på sin image men, gör inte alla det?! Finns det någon relevans mellan antal foton tagna på en person/år och hur pass mycket vi har rätt att tycka?! Jag avskyr givetvis det han gjort men eftersom jag aldrig kommer få en personlig relation till honom, I ask myself why...

Jonas B

Unknown sa...

Hej Jonas, tack för kommentaren.
Nä det är naturligtvis rätt som Du skriver, men tycker att det borde vara någon måtta på den uppmärksamhet Tiger Woods skapar. Jag har medvetet inte kommenterat saken förrän nu.
Även om få bryr sig vill jag markera mot det hyckleri som affären speglar.

Bookmark and Share