27 mars 2010

En ny värld

Så har jag återinträtt i en länge svunnen värld. För länge sedan satt jag en period i simklubben Sydsims styrelse. Sejouren blev ettårig om jag nu kommer ihåg rätt.

Den 4 mars blev jag vald till ordförande i Simklubben Triton. Triton är Staffanstorp kommuns största förening med cirka 1 000 medlemmar. Jag hade avsagt mig ordförandeskapet i FAS (Föreningsallianen i Staffanstorp), men nu be det inte så (det är en annan historia). Efter avsägelsen fick jag frågan om ordförandeskapet i Triton. Eftersom jag har svårt att säg nej till positiva utmaningar fick valberedningen så småningom ja på frågan. Årsmötet hade sedan inget att invända och därmed var saken klar.

Styrelsen har redan haft sin första planeringsdag, vilket blev en lyckad tillställning. Kompetensen och ambitionen är hög både i styrelsen och i föreningen som helhet. Triton har också fått tillbaka Bebbe Mattson som verksamhetschef. Bebbe som byggde upp Triton till en av landets bästa simklubbar under 80- och 90-talet är en tillgång och en garanti för att simdelen kommer att komma upp till gamla dagars standard.

Jag kommer framöver att återkomma med mer nedslag i simningens och Triton värld. Tänk – nu kommer jag att få en plattform för att jobba med allt det jag bloggat om fram till idag. Spännande!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Moin!

Grattis och lycka till!

Patrik K sa...

Grattis och lyckat till!

Patrik Karlsson sa...

Grattis och lycka till i den nya rollen!

Unknown sa...

Jag bugar och tackar!

Lars-Christer sa...

Lycka till! Jag hoppas att du får användning för allt du lärt dig i fotbollen med omnejd.

Bookmark and Share