2 augusti 2010

3 månader

3 månader sedan senaste inlägget! Det är ett bra tag i en bloggvärd som bygger på kontinuitet och uppdatering för att behålla läsare. Så vi får väl se vad och vilka som finns kvar.

Under dessa tre månader har mycket fokus lagts på mitt uppdrag som ordförande i simklubben Triton. Sedan jag blev vald vid årsmötet i mars har det hänt en hel del. Framöver kommer jag nog att använda en hel del av de erfarenheterna i mina blogginlägg.

Simning är egentligen inte en helt ny värld för mig - mellansonen vann ett ungdoms-SM för drygt 10 år sedan, jag satt ett år i simklubbens Sydsims styrelse, simningen är en stor sport i Sverige – men det har ändå poppat upp en hel del tankar runt simningen och dess förutsättningar under våren/sommaren. Som alltid är det mer som förenar än som skiljer Triton från andra idrottsföreningar. Annars är ju det vanligaste i föreningslivet att man tror man är ensam om sina problem, men så är det inte.

Dock är det för mig spännande att “konfronteras” med en individuell idrott till skillnad från fotbollen där jag är fostrad. Men att kombinera individ och grupp gäller ju i all verksamhet så därför ser  jag med tillförsikt fram emot lagbyggandet i Triton. Det kuliga är att det finns en väldigt god grund att bygga vidare på.

Inga kommentarer:

Bookmark and Share