4 augusti 2009

Kronberg och Törnblad = inte sant

Linus Törnblad känns för mig inte som någon man bör skicka till friidrotts-VM.

Nu måste jag tillbaka till tron på det jag gör” säger han i dagens AB. Hur kan man ta ut en idrottare som dels inte hoppat och presterat på länge dels inte tror på det han gör?
Nu gör han ett hoppass, det första på över tre veckor, och plötsligt ska han med till VM. Förrvisso kan man väl hoppas att han lyckas men hur stor sannolikhet är det att det sker? Linus har ju inte rosat marknaden på de riktiga mästerskapen genom åren. Kanske har åldern och erfarenheten kommit i fatt honom. Jag tvivlar dock stakt.

En anna som jag definitivt inte fattar vad han har i VM att göra är Robert Kronberg! Han är inte ens bäst i Sverige längre. Före finalloppet i SM uttalade sig förbundskaptenen att fjorårets klarade kvaltider inte skulle räknas och att alla var överens om detta. Efter loppet, där Kronberg fick stryk av Philip Nossmy, gällde detta inte längre. Nossmy få stanna hemma medan föredettingen Kronberg får åka! Jag förstår inte förbundskaptenen.

Tydligen är friidrotten riktigt illa ute när man tar med Törnblad och Kronberg. Friidrottsförbundet jagar tydligen tidningsrubriker och exponering till varje pris. Kronberg och Törnblad kommer definitivt att leverera detta – dock inte för de goda resultatens skull!

Inga kommentarer:

Bookmark and Share