16 oktober 2009

Those were the days

Medierna fylls just nu med spekulationer om vem som ska bli nästa förbundskapten för fotbollens herrlandslag. Om det blir rätt eller fel vet man ju inte förrän efteråt. När vederbörandes tid ska summeras och bedömas i ett fotbollshistoriskt perspektiv.

Jag ska inte här spekulera i vem jag tror det blir. Jag vill bara tala om vem jag inte vill ha.

“Alla” höjer Sven-Göran Eriksson till skyarna. Och det kan man väl göra om man tittar i backspegeln. Hans resultatmässiga framgångar säger väl allt. Men det börjar bli ett tags sedan nu. Hans fotbollsfilosofiska plattform är ju inte speciellt revolutionerande utan bygger på “gamla” meriter inte sprungna ur dagens fotbollsvärld. Många är de spelare, ledare och tyckare som de senaste dagarna uttryckt en önskan om en förändrad inriktning av landslagets spelidé. Sven-Göran Eriksson är inte för mig mannen att genomföra detta.

Inga kommentarer:

Bookmark and Share