13 september 2010

Vilse lokalt

Är det fler än jag som tycker att Sydsvenskan.se blivit sämre sedan man för ett (bra) tag sedan bytte utseende och innehåll?

En av sakerna som Sydsvenskan.se tidigare var bra på, var den lokala touchen. Man kunde läsa om sport en bra ner i systemen. Detta gällde också Omkretsen, den kommunala uppföljningen var vettig.

Tyvärr har Sydsvenskan.se nu allt mer närmat sig “kvällspressens” anslag – fokusering på de stora – Zlatan, MFF, Redhawks, LdB. Och det må väl vara OK att följa dessa, men det är inte vad jag vill läsa i första hand.

Nu läser jag hellre Skånskan.se, åtminstone när det gäller lokalsporten och lokalnyheterna. När det gäller Sydsvenskan får jag vänta på pappersupplagen för att läsa det jag vill läsa. Och det är kanske en medveten strategi för att rättfärdiga den produkten. Men det innebär att de tappat en läsare av nätreklamen.

Inga kommentarer:

Bookmark and Share