6 november 2008

Veronica Wagner

Jag tillhör inte dom som höll med Veronica Wagner när hon kved om sin uteblivna OS-biljett.
När hon nu åter tar mediautrymme i bland annat Aftonbladet så blir jag åter trött!
Som individ och idrottsutövare kan man göra sina val. Om det är bättre i USA - åk dit. Om Wagner är så bra att hon slår sig in i världens bäst gymnastiklandslag så är hon bara att gratulera! Då ska vi sitta och jubla åt hennes fantastiska prestationer på nästa OS.
Men snälla Aftonbladet låt bli att bli en kanal för missnöjda idrottare som inte av egen kraft inte kan kvalificera sig dit dom själva vill!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj råkade se detta av misstag. Man får tycka precis vad man vill, men jag vill bara säga att mycket av det dom skriver inte är sant och dom är fenor på att skapa rubriker av nåt som jag snarare sagt i förbifarten. Egentligen skulle intervjun handla om mig och dansgruppen Bounce. Men av någon anledning så ville inte tidningen det trots att reporten skrev om det.

Hur som helst så får jag visst skylla mig själv som drog på mig en revbenskada som ingen visste var det var trots fyra röntgen. Kan seriöst trycka ut det 3-4 cm.Men vem bryr sig.. jag får ju skylla mig själv. Att sen "pucko'a" inte tar ut mig trots att gymnastiken bara har en kvalificerad gymnast som ändå tävlar em och sm trots skada.. det kan jag inte göra nåt åt.( och dom kom inte ens och tittade på mig trots sm i stockholm???)))

Okej.. jag får skylla mig själv som inte var bättre så att dom ville ta ut mig.Ja där har du rätt!

Jag o andra sidan skyller på sok, på mig som inte var bättre, på mina skador. Inte som några som fick åka och sedan skyller på att dräkten sprack och att det var sjögräs i banan. Hade jag fått tävla hade jag kunnat gjort det utan dräkt om det vore så. :-)

jag håller med dig.. jag får skylla mig själv... Jag hade nog varit den tacksammaste svensken på plats varje fall. Jaja, vem är jag att yttra mig..

Och du.. jag har ju verkligen bett om att få synas i aftonbladet oxå.. ( troligt)

jaja.. Ha det så gött!
Vänliga Hälsningar
Veronica Wagner

Anonym sa...

wooooooooooooooooow har Veronica skrivit på din blogg!???? Lyckliga du..

Anonym sa...

Aftonbladet är till viss del en mycket bra tidning. Ledarna är ofta sakliga, välunderbyggda och har en ideologiskt tilltalande vinkling. Dock är "Sportbladet" och andra delar av Aftonbladet en sliskig sensationsblaska. Wagner är arg, ledsen, grinig och väldigt kinkig. Sensationsblaska+upprörda kändisar=mumma. Wagner kanske borde fått åka till OS men till syven och sist så är det resultaten som ska tala och där är Wagner, till skillnad från i din blogg, tyst.

Unknown sa...

Hej Veronica,
jag vet att den bild som förmedlas i media av Dig förmodligen inte är helt sann.
Tyvärr är nivån på vissa medier väldigt låg och för vissa går det bara ut på att få läsare.
Problemet för många, och det gäller även mig, den bild som syns ändå påverkar oss. Så när uppmärksamheten rörande Din "icke-uttagning" till OS var som störst blev min bild av dig inte den mest nyanserade.
Och tyvärr förstärks då den när det denna AB-artikel dyker upp. Då framstår Du igen som en onyanserad gnällspik som jag gärna önskar lycka till i USA.

Unknown sa...

Hej Ola,
tack för Din kommentar.
Ja, egentligen är min kritik av Wagner bara en produkt av Aftonbladets och liknande medias sensationslystnd.
Även om man vet att de ger sina begränsade bilder av folk blir man ändå påverkad.
Tyvärr!

Anonym sa...

Hej igen.. Jag vet att det låter helt sjukt med den artikeln i aftonbladet men om jag säger såhär.. Dom var där för att göra en interju om mig o Bounce. Innan jag själv har sett artikeln får jag ett mess av reporten där han skriver att han är lite missnöjd med den dramatiska rubriken. Åh NEJ tänkte jag... hehe

Hur som helst så ska ja inte ens dit. Inte nu varje fall. Ska till Eskilstuna.

Skit samma om ja är en gnällspik då, fan det borde man få vara när reglerna är som dom är. Och när det gäller resultaten kan jag inte gå ut och säga att jag kommer till final ( topp 8a) när jag inte ens är un hundra hundra Wagner form pga en skada. Däremot såhär i efterhand kan det ju diskuteras när vi har sett resultaten..

Och ja, jag säger inte inte heller att jag skulle ta medalj. Va fan tror folk egentligen. Först ingen på 20 år sen os guld.. lilla sverige såååå funkar de inte.

Jaja jag bara babblar.. kram kram V

Anonym sa...

Hehe aftonbladet till viss del bra tidning???? Det säger man bara om man inte vet bättre. Eller jobbar du själv på tidningen??

Bookmark and Share