17 november 2008

Zlatan, Ara och TV4

Enligt Sydsvenskan ska Ara Abrahamian del ut pris på TV4's Fotbollsgala.
Här ska brottaren som skämde ut Sverige, och sig själv, genom sin patetiska demonstration vid OS-prisutdelningen få ytterligare snyfta ut.
Här ska Zlatan förmodligen bli historisk och få sin tredje guldboll.
Här ska fotbollen bli ett redskap för TV4's utdragna programupplägg så de kan få tillbaka lite av de pengar som de satsat för att få sända svensk fotboll.

Att fotbollen måste finanisiera sin verksamhet genom en massa jippon och tv-pengar hör till nutiden. Men att fotbollen måste vara med och rättfärdiga ett beteende som Aras är för mig är det en stor skandal! Fotbollen, och övrig idrott, bedriver ett omfattande arbete med moral och etik. Oavsett om domaren eller andra funktionärer begår misstag lär vi våra ungdomar att acceptera detta och kämpa vidare. Eventuella misstag hanterar vi efteråt och inom ramen för idrottens regelverk.
Hur ska tusentals ideella idrottsledare kunna fortsätta detta arbete med bibehållen trovärdighet när man på bästa sändningstid låtsar som ingenting har hänt?
För mig borde fotbollen vägra att acceptera att ett av deras pris delas ut av Ara Abrahamian! Sen må det kosta vad det vill. Vi får inte dagtinga med vårt samvete (vilket jag förutsätter finns!).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det osar smyrasism i dina kommentarer då du på ett EXTREMT idiotiskt vis klagar på någon som står upp mot korruption(det är väldigt tydligt att fila är korrumperad, ingen idé att debattera det!) och riskerar hela sin karriär för någon han tror på.
Sen om ditt svar kommer bli att han kunde lämna in ett skriftligt klagomål bakom stängda dörrar i ett kontor, ja det säger ju sig självt vad det leder till.
Inget fel med denna fantastiska rebel vid namn Ara Abrahamian, en av Sveriges genom tiderna bästa brottare!

Stolt över att ha han vid vår sida som SVENSK!

Unknown sa...

Hej,
tack för din kommentar.
Nej det handlar inte om rasism. Som brottare har jag inget att klaga på när det gäller Ara.
När det gäller bortdömningen har jag heller ingen annan uppfattning än alla andra.
Men min kritik gäller på vilket sätt Ara demonstrerar vid prisceremonin.
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg tycker jag inte det är acceptabelt att visa sin frustruation på det sätt han gjorde. Hade han uteblivit från prisutdelning hade jag kunnat acceptera den demonstrationen.

Anonym sa...

Svar till Anonym (1) ovan...
Smygrasism ? jaha nu kommer det igen, helt otroligt.
Jag märker inga rasistiska anspelningar i det Olle skriver.
Ara är en människa precis som alla andra och han får kritiseras utan att kritikern blir kallad för rasist.
Har du en aning om vad det innebär ?
Själv tycker jag att det hade varit roligare om alla tränare i allsvenskan fick dela ut ett pris istället för att någon från en annan sport ska göra det, det är trots allt fotbollsgalan!

/hbg

Anonym sa...

Det är förstås din personliga uppfattning om att Ara betedde sig fel, men han får stöd från nästan hela svenska folket. Friad. Att brottningsdomarna och organisationen har varit korrupt i flera år har många som varit insatta vetat. Men ingen har gjort något åt detta. Det måste alltid komma en "syndabock" som strider och står för sin sak mot orättvisan. Annars kanske de "svarta" fortfarande varit undertryckta i USA. Kvinnor hade fortfarande inte fått spela fotboll... osv osv. Detta är ett steg i utvecklingen och det skall vi i sverige hylla.

Bookmark and Share