16 januari 2009

Stolta pip

Skåneidrotten har lyckats engagerad den pensionerade journalisten Åke Stolt som krönikör till sin hemsida. Stolt var ju länge känd för sin integritet och välvässade penna. En penna som levererade ett giftigt men välformulerat ordflöde.

Döm om min förvåning när jag läser hans premiäralster. Om det är oträning eller felaktiga nedslag på tangentbordet vet jag inte, men helt plötsligt har han hänfallit till kvällstidningsjounalistik. Formuleringar som "sanslösa proportioner när nu denna makalösa chans uppenbarar sig att med idrottens hjälp få gratisskjuts i populistvagnen ut i medialjuset.", eller uttryck som "klantiga", "patetiska" och "damernas", tyder mer på förakt, lustfiering och brist på respekt för andras synpunkter.

När det gäller sakfrågan har jag samma uppfattning som Åke Stolt, vilket jag tidigare deklarerat i ett tidigare blogginlägg. Jag hoppas att den så tidigare uppskattade journalisten inte satt standarden för sina kommande krönikor!

Då dessa rader skrivs inom Staffanstorps kommuns gränser hoppas jag att det finns personer som vill lyssna på mina pip. (en travestering från Stolts krönika - "lyssna på pipen från Staffanstorp")

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev kallad extremt liten häromdan i min blogg och andra politiker piper. Det är lite synd att vi i Staffanstorp tydligen är flugskit för världen. Fast så har vi ju också ett skitstyre i kommunen.

Bookmark and Share