1 februari 2009

Tårar och viljan att vinna

Vi var säker många som såg dels finalen direkt i TV dels inslaget i Sportspegeln när Rafael Nadal besegrade Roger Federer i Australian Open.

Roger Federer var den jag höll på och jag retar mig naturligtvis att han inte vann. Samtidigt måste man harrangera Nadal för att under så många timmar hålla fokus på uppgiften. Jag har inte sett alla möten mellan de 2 men jämfört med de tidigare har jag inte sett mera fokusering är idag. Det var imponerande! Federer tappade sitt fokus i femte set och det blev avgörande.

Men det som jag vill lyfta fram här är Fderers reaktion efter matchen, när allt brast för honom. Hur många tror att det var de forlorade pengarna som han grät över? Nä, här visade en av de framgångsrikaste idrottarna i världen att man kan ha gott om pengar OCH ha ett stort hjärta för uppgiften. Roger Federer växte ännu mer som idrottsman idag. även om Nadal var bättre!

Inga kommentarer:

Bookmark and Share