9 mars 2009

40 år tillsammans

Min hustru och jag blev tillsammans i samband med finalen i Melodifestivalen 1969! Under dessa 40 år har aldrig den låt jag hållit på vunnit den svenska uttagningen.

Därför tar jag till lite desperata medel denna, jubileumstillställning, lite musikalisk dopning. Va då, Wada?

Jag gillar Malena Ernmans bidrag La Voix. Så därför kan väl Du som läser detta offra Dig för den goda sakens skull och rösta på Malena på lördag!

Malena har en gedigen anknytning till idrotten. Bland annat gjorde hon ett enastående framträdande på Idrotttsgalan 2008. Kolla själv.

Jag litar på Dig!

PS Det är inte bara jag som gillar Malena Ernmans bidrag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var verkligen en pärla. Värt att spela upp vid nästa jubiléum om 30 år eller så.
Lars-Christer

Unknown sa...

Hej Lars-Christer,
tack för kommentaren.
Mitt svar kommer "lite sent" men nu vet vi ju att La Voix vann och att den kommer användas vid 70-års jubileumet är jag helt övertygad om! Hoppas bara att det inte dröjer 30 år till nästa låt jag håller på vinner!

Bookmark and Share